Nobel Ödüllü Aktivist Nergis Muhammedi Acil Hastaneye Kaldırıldı
İran'da tutuklu bulunan Nobel Barış Ödülü sahibi Nergis Muhammedi, sağlık durumunun ciddi bir şekilde kötüleşmesi nedeniyle acil olarak hastaneye kaldırıldı. Edinilen bilgilere göre, Muhammedi iki kez bilincini kaybetmiş ve ağır bir kalp krizi geçirmiş. Kuzeybatıdaki Zencan kentindeki cezaevinde gün içerisinde iki kez bayıldığı bildirilen aktivistin, mart ayının sonlarında da kalp krizi geçirdiği düşünülüyor. O dönemde solgun, zayıf ve yürümekte zorlandığı ifade edilmişti. Muhammedi Vakfı, aktivistin hastaneye sevk edilmesinin "140 günlük sistematik tıbbi ihmalin ardından kaçınılmaz hale geldiğini" belirtti. Açıklamada, cezaevi koşullarında uygun tedavi olanağının bulunmadığının doktorlar tarafından da kabul edildiği kaydedildi. Muhammedi'nin ailesi, haftalardır aktivistin uygun bir sağlık merkezine sevk…